Mijn werknemer heeft schulden,
wat zijn de consequenties?

Als werkgever heeft u indirect te maken
met financiële problemen van werknemers.
Met mogelijke consequenties zoals:

– het afnemen van het concentratieniveau
– de toename van verzuim en ziekmeldingen
– een stijging van het foutpercentage
– extra kosten door vervanging bij ziekte
– grotere kans op diefstal en fraude

Gevolgen, zoals loonbeslag of de vraag om een loonvoorschot,
eisen extra tijd en aandacht vanwege de administratieve verwerking.

Loonbeslag of een verzoek om een loonvoorschot, vragen om een juiste administratieve verwerking en dat vergt extra tijd en aandacht.

Wat kunt u doen om uw werknemers en uw bedrijf te helpen?

Bestedingsexpert Ankie Horjus denkt in cijfers en is specialist in preventie. In overleg met de werkgever stippelt ze samen met de werknemer een helder en tijdsgebonden traject uit waarbij zelfstandigheid en eigen verantwoordelijkheid van de werknemer wordt gevraagd. Goed onderbouwd op weg naar de oplossing waardoor loonbeslag en de bijkomende vereiste administratie worden voorkomen. Een werkgever heeft namelijk een wettelijke informatieplicht aan de deurwaarder, waarmee wordt voorkomen dat het bedrijf aansprakelijk wordt gesteld voor schulden van de werknemer of voor kosten bij de deurwaarder en/of schuldeiser.

Voorkomen is altijd beter dan genezen. Door werknemers preventief inzicht te bieden in hun financiële situatie worden schulden voorkomen en het werkplezier hersteld.

Waar blijft mijn geld en waarom houd ik niets over?

Geld moet rollen, maar is helaas ook maar één keer uit te geven. Door te weinig kennis of interesse in financiën en het uitblijven van adequate reactie op wat de koele cijfers vertellen, missen we soms het broodnodige inzicht. Cijfers uit het heden en verleden zeggen meer dan woorden, en financiële kennis geeft ruimte, inzicht en uiteindelijk welvarende keuzes.

Het bijhouden van een financiële administratie volstaat niet altijd voor het uitzetten van een gezonde, evenwichtige lange termijn visie. Inzicht en kennis creërt een grote mate van zorgeloosheid. We gaan aan de slag met vragen als:

1 Waar kan en moet het bestedingspatroon naar toe
2 Wat te doen om loonbeslag van een werknemer te voorkomen
3 Hoe herken en voorkom je fraude in de financiële administratie
4 Hoe te besparen op de vaste lasten

Ik heb met veel plezier samen gewerkt met Ankie op de afdeling detectie binnen de ING. Ankie is een hele fijne collega, ze staat voor je klaar zowel privé als professioneel. Met een eerlijke warme persoonlijkheid en uitnodigende lach is Ankie een fijne teamplayer. Daarnaast is Ankie in haar werkzaamheden accuraat, behendig en kritisch. Zij is goed in staat prioriteiten te stellen binnen de verschillende werkzaamheden en weet orde in chaos te scheppen. Ankie denkt altijd mee in processen, verbeteringen en oplossingen. Zij gaat geen uitdagingen uit de weg, is niet voor één gat te vangen en heeft altijd opdrachten succesvol afgerond. De ervaringen die ik met Ankie heb zijn fijne herinneringen aan een mooie tijd die wij hebben gehad op Fraude Management bij de ING.

Desiree Verburg

Fraude Management & Operations, ING Nederland

Ankie established Verstandig Met Geld as a budget coaching service. As a designer for VMG I was privileged enough to be directly managed by Ankie while working on a number of projects. I was able to see first-hand how Ankie (impressively) achieved the ambitious goals she set-out for her and her business. I have known Ankie for a number of years and I continue to be amazed by the perspicaciousness she demonstrates throughout her career. Ankie shines with personality, is a meticulous listener and demonstrates outstanding communication abilities – both in native Dutch and in English.

Ewan Shaw

Studio Artworker, National Australia Bank

We werken samen met o.a:

De voordelen van een bestedingsexpert voor u als werkgever?

* tijdwinst

* gemotiveerde en loyale werknemers

* lager ziekteverzuim

* geen verzoeken om loonvoorschot met bijkomende administratie

* geen kosten door loonbeslag