Mijn werknemer heeft financiële problemen, wat zijn de consequenties?

Door de financiële problemen neemt het concentratieniveau van uw medewerker af. Voor u als werkgever heeft dat consequenties, zoals:

– verhoogde kans op fouten en ongelukken
– groter risico op diefstal en fraude
– toename van verzuim
– extra kosten door vervanging bij ziekte

Gevolgen die extra tijd, energie en aandacht van u als werkgever eisen, en daarbij komt eventueel de administratieve verwerking.

Een verzoek om een loonvoorschot vergt al extra tijd, energie en aandacht.

Wat kunt u doen om uw werknemers en uw bedrijf te helpen?

Budgetcoach Ankie Horjus denkt in cijfers en is specialist in preventie. Samen met de werknemer stippelt ze een helder en tijdsgebonden traject uit waarbij zelfstandigheid en eigen verantwoordelijkheid van uw medewerker wordt gevraagd. Goed onderbouwd op weg naar de oplossing waardoor loonbeslag en de bijkomende vereiste administratie worden voorkomen. Een werkgever heeft namelijk een wettelijke informatieplicht aan de deurwaarder, waarmee wordt voorkomen dat het bedrijf aansprakelijk wordt gesteld voor schulden van de werknemer of voor kosten bij de deurwaarder en/of schuldeiser.

Voorkomen is altijd beter dan genezen. Door werknemers preventief overzicht te bieden in hun financiële situatie worden schulden voorkomen en het werkplezier hersteld.

Waar blijft mijn geld en waarom houd ik niets over?

Geld moet rollen, maar is helaas ook maar één keer uit te geven. Door te weinig kennis of interesse in financiën en het ontwijken van een adequate reactie op wat de koele cijfers vertellen, missen we soms het broodnodige inzicht. 

Het bijhouden van een financiële administratie volstaat niet altijd voor het uitzetten van een gezonde, evenwichtige lange termijn visie. Inzicht en kennis creëert een grote mate van zorgeloosheid. We gaan aan de slag met:

 het maken van overzichten
 het vrij besteedbare weekbedrag
 het besparen op vaste lasten en dagelijkse uitgaven
 een begin maken met sparen

Ik heb met veel plezier samen gewerkt met Ankie op de afdeling detectie binnen de ING. Ankie is een hele fijne collega, ze staat voor je klaar zowel privé als professioneel. Met een eerlijke warme persoonlijkheid en uitnodigende lach is Ankie een fijne teamplayer. Daarnaast is Ankie in haar werkzaamheden accuraat, behendig en kritisch. Zij is goed in staat prioriteiten te stellen binnen de verschillende werkzaamheden en weet orde in chaos te scheppen. Ankie denkt altijd mee in processen, verbeteringen en oplossingen. Zij gaat geen uitdagingen uit de weg, is niet voor één gat te vangen en heeft altijd opdrachten succesvol afgerond. De ervaringen die ik met Ankie heb zijn fijne herinneringen aan een mooie tijd die wij hebben gehad op Fraude Management bij de ING. Desiree Verburg

Fraude Management & Operations, ING Nederland

Ankie established Verstandig Met Geld as a budget coaching service. As a designer for VMG I was privileged enough to be directly managed by Ankie while working on a number of projects. I was able to see first-hand how Ankie (impressively) achieved the ambitious goals she set-out for her and her business. I have known Ankie for a number of years and I continue to be amazed by the perspicaciousness she demonstrates throughout her career. Ankie shines with personality, is a meticulous listener and demonstrates outstanding communication abilities – both in native Dutch and in English. Ewan Shaw

Studio Artworker, National Australia Bank

We werken samen met o.a:

De voordelen van een budgetcoach voor u als werkgever?

* tijdwinst

* gemotiveerde en loyale werknemers

* lager ziekteverzuim

* geen verzoeken om loonvoorschot met bijkomende administratie

* geen kosten door loonbeslag